بررسی دیدگاه مدیران دوره‌های ابتدایی، راهنمایی و متوسطه درباره هویت ملی
بررسی دیدگاه مدیران دوره‌های ابتدایی، راهنمایی و متوسطه درباره هویت ملی

ابراهیم صالحی عمران؛ میمنت عابدینی بلترک؛ حلیمه کنطورچی

دوره 14، شماره 55 ، مهر 1392، ، صفحه 25-49

چکیده
  این پژوهش با هدف بررسی دیدگاه مدیران دوره‌های تحصیلی دربارة مؤلفه‌های مختلف هویت ملی از قبیل ارزش‌های ملی، دینی، انسانی و جامعه‌ای انجام گرفته است. روش پژوهش به‌صورت کمّی و کیفی است که نمونه کمّی ...  بیشتر
سیاست پذیرش دانشجویان بومی از چشم‌انداز همبستگی ملی
سیاست پذیرش دانشجویان بومی از چشم‌انداز همبستگی ملی

ابراهیم صالحی عمران؛ اقدس عالی شوندی

دوره 13، ویژه نامه (آموزش عالی، هویت و همبستگی ملی ) (2) ، بهمن 1391، ، صفحه 53-74

چکیده
  گسترش آموزش عالی یکی از مهم‌ترین شاخص‌های عصر کنونی می‌باشد که مورد بحث بسیاری از دانشمندان قرار گرفته است. انگیزه اصلی تقویت نظام‌های آموزش عالی در فراهم آوردن کادر آموزش دیده نهفته است. اما از طرف ...  بیشتر
بررسی میزان توجه به مؤلفه‌های هویت ملی در کتاب‌های درسی دورة راهنمایی
بررسی میزان توجه به مؤلفه‌های هویت ملی در کتاب‌های درسی دورة راهنمایی

ابراهیم صالحی عمران؛ احمد رضایی؛ کیومرث نیازآذری؛ سیدنعمت الله کمالی کارسالاری

دوره 9، شماره 35 ، مهر 1387، ، صفحه 3-25

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف توصیف میزان توجه به مؤلفه‌های هویت ملی در کتاب‌های درسی دورة آموزش راهنمایی ایران انجام شده است. بدین منظور با بهره‌گیری از روش تحلیل محتوا، سی جلد کتاب درسی دورة آموزش راهنمایی سال ...  بیشتر
بررسی میزان توجه به مؤلفه‌های هویت ملی (در کتاب‌های درسی دورة آموزش ابتدایی)
بررسی میزان توجه به مؤلفه‌های هویت ملی (در کتاب‌های درسی دورة آموزش ابتدایی)

ابراهیم صالحی عمران؛ طناز شکیباییان

دوره 8، شماره 29 ، فروردین 1386، ، صفحه 63-84

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف توصیف میزان توجه به مؤلفه‌ها و مفاهیم مرتبط با هویت ملی در کتاب‌های درسی دوره آموزش ابتدایی ایران انجام شده است. بدین منظور با بهره گیری از روش تحلیل محتوی، 27 جلد کتاب درسی دوره آموزش ...  بیشتر